onsdag 27 februari 2013

Åkpåse till babyskyddet.

Detta var ett heldagsprojekt vill jag lova. Sonen behövde större bilbarnstol tyckte vi men när vi kom på affären och provade tyckte vi han var för liten för nästa modell. Efter lite fundering kom jag fram till att han ju kunde åka utan vinteroverall om jag bara sydde en åkpåse anpassad för babyskyddet. Jag rotade fram en jacka jag hade fått som skänks för att ha under graviditeten och så blev det seriösa tankeveck i pannan. Den är klippt på fri hand efter hur jackan var utformad. Det var en längre jacka och ändå räckte inte tyget till helt på längden. Jag har därför sytt in en mandelformad bit längst ner, något som dessutom gjorde att påsen blev mer tredimensionell. Resåren som skymtar är sparad från ett par av sonens byxor och kantningen kommer från plagget så det är bara tråden som inte är återbrukad. SJUKT PRAKTISKT blev det dessutom. Han klarar sig med tossor, tunnare jacka och mössa. Då vi dessutom ställer ner detta i vagnen när vi är på stan behöver han aldrig ha mer kläder på sig.

3 kommentarer:

  1. Men vad bra att jag såg det här, det påminde mig om att jag för länge sedan tänkte sy något att ha i babyskyddet till nästa bebis (och nu är det bara ett fåtal veckor kvar till bf).

    Jättefin och inspirerande blogg du har, ska bokmärka den :)

    SvaraRadera
  2. Gud va smart! Skulle kanske slänga ihop nåt liknande nu till sista vinterveckorna. Tösen har redan vuxit ur sina overaller och jag har INTE lust att köpa ny (inte ens begagnad) för 2 veckor....men jag har ett överflöd av jackor på vinden.

    //nano

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt inspirerande sida, och så välgjort allting är!

    SvaraRadera