torsdag 28 februari 2013

Klöverjeans

 Här kommer ett samlingsinlägg med lite jeans jag gjort tidigare. Vill så gärna att de ska få plats i denna loggen de med. Jag brukar sprätta bort bakfickorna och lägga dem åt sidan. Sedan använder jag själva byxbenet på jeansen som ett vanligt tygstycke ofta med en söm kvar. Klipper ut efter mitt mönster på muddbyxor, lite vidare än vanligt då jeanstyget är lite grövre. Jag brukar sticka på en fuskgylf och så syr jag fast bakfickorna på sidan istället, med min lilla treklöver på. Inga av dessa jeans finns kvar hemma, jag sydde dem på den tiden jag sålde så de har fått nya ägare allihopa. Applikationerna är av tygspill.

De nedanför är ett par knickers som jag gjort annorlunda med. Bara sprättat bort linningen och satt resår med mudd och klippt av benen och satt mudd där.
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar