fredag 22 mars 2013

Ikeas nya: Sniglar stryk/klippbord?

Nu när lillebror flyttar in till storasyster och de ska dela rum så blir det äntligen dags för mig att få ett eget syrum. Det är ca. 1.4 kvadratmeter stort så det kräver lite planering. Vi har då gjort ett litet klippbord/strykbord. Det är ett gammalt "sniglar" skötbord som vi bytt till oss och som har fått en bräda uppepå. Vi har borrat några hål i själva skivan och vadderat den med ett gammalt badlakan. Tyget på ovansidan var en kort gardinlängd.


Strykbordet/klippbordet är 85 cm långt och 53 cm brett. Bredden bestämdes av att det skulle gå in genom den smala dörren och längden tog vi för att vår skänkta spånskiva hade den längden helt enkelt. Ni kan se så fint att jag kan ställa strykjärnet därunder och skjuta in hela allt i mitt lilla rum när jag inte är där. Jag tänker mig att jag kanske kan ha påpressbart mellanlägg eller liknande förvarat därunder dessutom.

Ni kan även se hyllan som jag köpt av väninnan och som vi målat vit. Jag har köpt några fina små genomskinliga plastbackar på Claes Ohlssons och tänker fylla på med flera. Ännu finns det mycket av mina saker kvar nere i källaren och i v-rummet så det gäller att planera och få det helt rätt på en gång.

Mitt fönster är i norrläge, perfekt med ljus men inte sol på hela dagen. Jag har även köpt en sådan fin lampa med förstoringsglas i, och när jag tänder den på kvällen lyser jag upp infarten och bilen som står där nedanför. Kort sagt jag får jättebra ljus att arbeta i. ;)

1 kommentar: