onsdag 6 mars 2013

Tygblöjor blev tygbindor

Jag fick 5 pocketblöjor gratis av en internetbekant. De var av äldre modell och lamineringen hade släppt. Jag har tagit inläggen och tänker återanvända dem som extra i mina nya, fräscha blöjor och så har jag börjat slakta det som är kvar.

Med hjälp av strykjärnet och bakplåtspapper laminerade jag om PUL-tyget så det ser som nytt ut. Så har jag använt själva innersidan av blöjan, det som var av bomull/bambufrotté. Av det har jag gjort den inre ytan och ett lager inuti som extra. Jag tänker först utvärdera dessa och om de passar bra så ska jag göra 3 stycken till. Ja det går ju göra av annat med så det lär nog bli ytterligare några till med tiden. Men jag tycker ju det är såååå tråkigt att sy samma sak flera gånger. Jag misstänker att jag vill ha flärparna liiite längre nästa gång så de lättare går att vika ihop till små fina förpackningar.
Mönstret har jag hittat här: http://home.comcast.net/~askpauline/crafts/pads/pads.html

1 kommentar: