måndag 4 november 2013

T-shirt blev skål.

Då jag är inne i en period då jag mår sämre, blir det en hel del pyssel för att bara orka genom dagarna. Idag blev det bland annat den här skålen. Den är gjord av en gammal begagnad t-shirt som jag gjort mycket annat av redan och som säkert räcker till mera. Jag har använt en av mina egna glasskålar som form, plastfolie som skydd och så har jag sträckt över tyget hårt och penslat två gånger med trälim utblandat med litegranna vatten. Den är inte så jättestabil, men en rolig grej som kanske kan utvecklas till mera om jag läser på lite. Men förmodligen är det vidare till nästa pyssel bara...

2 kommentarer:

  1. Läcker den ser ut! Hmm undrar om den blir stabilare med hjälp utav lack kanske..man får väl experimentera.. ;)
    Hoppas att du mår bättre snart <3

    Kram
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Detta skall jag prova. Trälim blandat med vatten blir lite som decopagelack va? Då kanske man kan prova det :)

    SvaraRadera