onsdag 4 december 2013

Och ljuslyktan kan användas igen...

Jag har börjat lära mig själv lite luffarslöjd. Har gjort några fina grejjer som jag är nöjd med. Men den här är jag lite extra nöjd med. Varför? Jo för att det är en sak som annars skulle kasserats. Jag råkade göra sönder glaset som satt i den, när jag fick ett raseriutbrott på min toffel som resulterade i att elementskyddet åkte i backen med allt som stod på det. Nåja, i rättvisans namn så var det ingen älskad lykta, för den hade en spets nertill i glaset så det gick inte sätta vanliga ljus i den utan det skulle vara runda. Nu har jag gjort en ny lykta till ställningen och den är då platt i botten så man kan ha både värmeljus och små gilleljus. Att den sedan har bättre sken än bara vanligt glas och att den känns näranog idiotsäker att använda, det gör inte saken sämre direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar