torsdag 15 januari 2015

Att släcka där det brinner...

Jag har hamnat i en jobbig period nu i dagarna. Försöker vända på det hela så gott det går men det är inte lätt. En sak som jag minns från då jag fick min första riktiga ångestperiod är att jag stod och strök hela dagarna. Det hjälpte liksom. Hjärndött arbete och inte så mycket tänka. Så det gör jag just nu, och passar på att snygga till lite i källaren och mitt syrum under tiden. Igår hällde jag ut alla ylle och linnestuvar, ni vet dom som ligger i härvor i stora påsar. Jag har gått igenom dem, renklippt dem (fick två fulla ica-kassar med spill) tvättat dem och strukit dem. Delat in i kategorier. Hahaha. Ja så idag så började jag gå igenom mina trikåtyger, och klippa ut sådant som ska sys senare. 7 stycken t-shirts blev utklippta och resterna av tygerna har jag delat upp. I förrgår kom med posten 6 stycken nya plastbackar med lock. Dom var för små för det vi skulle ha dem till (papper, A4-storlek) men perfekta för mina små tygstuvar. Så nu ligger där en back med fint utklippta t-shirts, en back med fina bitar till mössor, en back med fina yllestuvar som man kan sy mössor och barnkläder av och en med linne. Jag hoppas att den här jobbiga ångestperioden ska ta slut så fort som möjligt, men tills dess har jag nog sysselsättning i källaren för några dagar till.

Ja jag klippte då även ut en pyjamas till lillfiluren och sydde på en gång. Vi verkar alltid ha för lite pyjamasar. Valde kort ärm på tröjan och trekvartslånga ben på byxan. Det är storlek 104 på kläderna till liten som ännu "bara" är 92 cm lång. Men perfekt med trekvarts och kortärmat så kan han ha den lääääänge! Lite läskig muddfärg valde jag, men det såg bättre ut i mitt huvud får jag lov att säga till mitt försvar. ;)

4 kommentarer:

  1. Du har så bra strategier! Heja och hoppas det vänder för dig snart. Kram Åse-Marie

    SvaraRadera
  2. Men vad fin pyjamas och vilken liten mannekäng Adam åxå har blivit <3 Tråkigt att du har en svacka nu i ditt mående, men du gör helt rätt som försöker vända på det med att försöka hålla dig sysselsatt med olika (inte tänka saker) det värsta man kan göra är nog att sätta sig ner sysslolös och tänka. Massor med kramar från moster <3

    SvaraRadera
  3. Usch för ångest! Har också haft en riktigt jobbig period, och man glömmer hur jobbigt det är när det går långt emellan. Superbra att ha en plan som du har iaf! Det är bra att vara pysslig när man inte mår bra, det är bra terapi!

    SvaraRadera
  4. Du är en sann inspirationskälla & glädje både med din kreativitet & öppenhet. Hoppas det vänder fort & ser fram emot dina underbara skapelser

    SvaraRadera