söndag 29 november 2015

Rara Avis

Min dotter är absolut främst i min fanclub. Alla borde ha en egen fanclub! Ikväll sydde jag henne en tröja, och superlativen bara sprutar ur henne fortfarande! Kontentan är i vart fall att jag är den bästa mamman i världen och det är minsann inte fy skam det! ;)

Jag ritade av detta mönster idag för att prova och det satt ju perfekt! Mönstret kommer från Ottobre nr 4 2013, det är nummer 33 på översiktsbilden. Storlek 140 och hon har annars just den storleken så jag tycker att det var ett mycket bra mönster.
Det blev mudd i halsen dock, till skillnad mot för i tidningen. Detta endast på grund av att jag först valt en kantremsa från ett tyg som var för slappt så jag fick klippa bort och göra om. Det lär bli fler tröjor av detta mönster, och även klänningar, tunikor, huvtröjor mm... jag tycker om att ha ett bra basmönster som jag bara kan göra om lite efter tycke och smak för stunden.

Lilla vackra, underbara, knasiga, fantastiska människa! Min egen Anja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar