fredag 8 januari 2016

Långärmad träningströja

Jag har letat igenom typ alla affärer här i stan och inte hittat någon långärmad träningströja. Visst finns det ju sweatshirttröjor och jackor som har lång ärm, men riktigt SÅ varmt vill jag inte ha det på gymmet. Så jag fick ta saken i egna händer och sy mig en. Men hallå det var ju inte speciellt svårt, vet inte varför jag inte gjort det innan. Ibland är jag trög.

Detta är i vart fall Grace Hoodie från boken Sy, ett mönster som jag använt många gånger till vardagströjor. Jag har förlängt den rejält, och gjort den något kortare mitt fram och lite sluttande bakåt så den precis täcker rumpan bak om jag drar ner den helt. Tyget är ett viscosejersey som jag köpte på Ohlssons Tyger på rean. Det var egentligen tänkt för en annan, kortärmad tröja så det räckte tyvärr inte till riktig fullängd på ärmen. Men det gör inte så mycket, jag älskar trekvartsärm så. Storleken på mönstret är L men det är litet i storleken så egentligen med som en lite större M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar