tisdag 26 mars 2013

Pappershaklappar?

Jag tänker bjuda er på ett gott skratt. För er som läst början i "Vi Sytokiga" kommer här fortsättningen dessutom.

Så här var det: Sonen behövde haklappar och jag tänkte sätta igång och sy en bunt. Förvirrad letade jag på nätet efter ett bra gratismönster och fann ett som jag tänkte skriva ut. När jag kom till utskriftshanteraren frågade den hur många kopior jag skulle ha och jag tänkte snabbt att sonen behöver ju en bunt så jag skrev ut tio stycken. Så där satt jag alltså med tio stycken haklappar i papper.

Nåja, det var ju ett gott skratt men ingen direkt fara ju. När jag dock idag skulle sätta saxen i ett av papprena såg jag en liten "inch" ruta. Skriv ut så att den här rutan är de här måtten med andra ord. Det hade inte jag gjort. Då jag inte är så värst bra på inch så tänkte jag att hallå... dom har nog anpassat till ett A4-papper, så jag sydde en i alla fall. Nä. Det var inte A4-anpassat, om det nu inte var en haklapp till dockor. SUCK! Skratta ni om ni vill, jag bjuder på den.

Så jag gjorde ett nytt mönster själv istället och jag är rätt nöjd med det så skiter i det där andra mönstret. Det blev återbruk såklart. Den vänstra är sydd av delar av ett par fodrade barnjeans, tunnt och mjukt jeanstyg. Jag har skarvat och lappat lite. På baksidan är det samma tyg som man ser på framsidan av den andra. Det kommer från ett flanellakan som kommer i bädd-set som man köper på Ikea. Baksidan på den är fodrad med en gammal Ikea-handduk som tappat all sin forna form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar