torsdag 28 mars 2013

Vårmössa med kissekatter av en t-shirt.

Jag köpte en fin och fräsch t-shirt med detta underbara katt-tryck, på kupan eller myrorna jag minns inte. Det skulle bli en ny t-shirt till dottern, lite puffärm och lite snyggare halsringning. Men på vägen någonstans blev det lite klipp-klipp i fel riktning och vips så blev det inte tyg kvar till en t-shirt. Istället sydde jag en mössa av den till lillebror, och se så fint den matchar till hans windstopper från Pop. Nu är mössan "bak fram" om man nu kan ha det med sömmarna i sidorna. Men på baksidan känns kissekatterna mer i rätt riktning. Jag ogillar egentligen sånna har tryck då man måste vara noga med att välja motivet så det hamnar fram. Men i det här fallet hade jag inte sjukt mycket valmjöligheter heller då det var på gnällen att det inte skulle räcka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar