söndag 15 september 2013

Skräp, drivved och äpplen, jag älskar hösten!

I väntan på att få bli något mer permanent förgyller mina nyaste fynd från skräpstranden tillvaron som ett stilleben. Det är en rondell från en vinkelslip, ett par träbitar, en stor bit kork, en frigolitbit och någon slags skumgummi. Skräp helt enkelt, men så vackert i sin enkelhet! Jag är sugen på att plocka fler sådana här små bitar, så det blir nog en tur till stranden med barnen efter lunch.

Och så har det blivit en massa saker av äpplen på sistone. Har torkat som vanlig, äppelkaka och så nu idag gjorde jag äppelmos av de sista fallfrukterna. Med fallfrukter kan man få lite ful färg på moset så jag har satt till lite gurkmeja för vackert gul färg. Dessutom har jag satt till lite vaniljsocker (inget mer socker utöver det) för en god vaniljsmak. Skalet är med så det är ganska nyttigt mos faktiskt.

4 kommentarer:

  1. Håller verkligen med dig om att det är vackert. Tänk vad man kan hitta fina saker att pyssla med på sina promenader, och du som är så duktig hittar säkert många bra ideer .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hittat mer små saker nu när vi var på stranden idag... provat göra lite smycken, du får se om nån dag om det blev nåt... <3<3<3

      Radera
  2. jag har köpt ren vanilj på burk, finns ekologisk i de flesta butiker, lite dyrare men å andra sidan behöver man bara använda pyttelite! för övrigt borde jag också rädda äpplen, får se om jag hinner imorrn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är pank så jag använder det vi har hemma. Mästare på att trolla med knäna det är jag. ;) Men allt ska tas till vara. Tack för tipsen!

      Radera