lördag 19 oktober 2013

Krokiga bestick?

Då vi satt en till bänkskiva i köket såg jag möjligheten att äntligen få någonstans att hänga upp handdukar. Sonen sov snällt så jag tänkte göra en snabb insats. Finns krokar NÅNSTANS i vårt hus, men inte just där jag letade bara. Så jag vred och vände och öppnade lådor och rynkade pannan och svettades allt mer i vetskapen om att sonen snart skulle vakna. Varför jag letade i bestickslådan var nog mer ett utslag av stress, men självklart var det ju i den jag fann lösningen! Vi har en miljon kaffeskedar för vi har köpt på myran och kupan nu och då, speciellt när vi varit ute och kört med bilen och behövt till yoghurt och liknande. De flesta olika form och utseende. Nåja, brett flinande och fortfarande stressad ilade jag ner i källaren och bankade lite på en tågräls, samt förstörde en eller två träborrar. Och voilá, två stycken ursnygga sked-krokar hänger nu på plats!

(Återstår nu bara att sy hänganordning på lite handdukar)

5 kommentarer:

  1. Smart och snyggt! Kanske lånar idén och bytet ut krokarna i mitt kök :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod och låna, hoppas du blir nöjd!

      Radera
  2. Det här är så jäkla läckert!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Sånt som gör hemmet personligt...

      Radera
  3. Skitsnyggt! Den iden måste jag också låna.. =)

    SvaraRadera