torsdag 30 oktober 2014

Kliniskt rent i tio minuter minst!!!

Jag tänkte att jag skulle "bara" ta bort den gamla äckliga mattan som låg under diskbänken och måla och lägga in en ny. Det var inte så lite arbete med det som jag trodde. För det första satt det ännu en matta under den första och den satt benhårt. Och den var fuktig. URK! Hyllorna hade åxå matta på sig och den gick inte få lös helt enkelt. Det blev små bitar kvar av lim/skumgummi. Så det blev ett stort projekt av det hela, torka ut, bredspackla, vänta, slipa, spackla mera, slipa mera, såga av hyllorna (så att vi får plats med att ha sopbehållarna på dörren) och till slut måla. Högblank färg har jag valt så det ska vara lätt att torka av om det spills sopor. Jag är jättenöjd med resultatet, men tyvärr är det ju inte så mycket att visa upp. Tänker ändå klappa mig själv på ryggen och säga: Väl utfört arbete bruden! *klappar*

2 kommentarer:

  1. Så fint �� jag önskar att mitt sopskåp såg ut sådär. Fast det tar tid och är jobbigt så känner man sig ju så duktig då allt är klart. ...även om det bara är där man kastar allt skräp. Du har all rätt i världen att klappa dig på bröstet och känna dig duktig ��

    SvaraRadera
  2. Mitt sopskåp skulle också verkligen behöva städas ur. så fort gipset är borta (imorgon) kan jag göra vissa sysslor som jag inte kunnat på fyra veckor och då kommer just det skåpet högt på listan

    SvaraRadera