torsdag 5 mars 2015

Ampel på luffen

Det börjar dels bli överfullt på mina fönsterbrädor, och dels behöver vi lite insynsskydd till vårt "nya sovrum". Så vi tänkte hänga några växter i amplar och på hyllor runt en del fönster. Hittade inget snyggt prisvärt på stan så jag tänkte försöka mig på att göra några själv. Forsta försöket med luffarslöjd blev inte riktigt som jag tänkt mig, så den får ligga och vila lite, kanske jag gör den klar senare. Men det andra försöket blev mer som jag ville ha det och det är den ni ser här på bilden. Det är första gången med den här tekniken och den är inte direkt perfekt i formen men... ja jag är ganska nöjd iaf. Det ska sitta någon slags pärlor eller prismor i kanten på snurrarna, och en stor längst ner. Jag får leta på stan imorgon kanske eller så får jag göra något i cernitlera kanske. Denna ska hänga i vårt sovrumsfönster i öster, åtminstone tills det börjar bli lite för rejält med sol, då kanske vi byter ut murgrönan så den får vila i lite mer skugga ett tag.

2 kommentarer:

  1. Jättesnygg ju. Bra med levande blommor som renar luften.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo vi har valt så många växter som möjligt av de som påverkar vår rumsmiljö positivt. Fredskalla, ampellilja, Crassula, Svärmorstunga, Murgröna såklart. Av dem är det bara Crassula som jag inte är så förtjust i, men mest för att jag inte är så bra på att få dem fina. Tror jag vattnar dem för mycket alltid. ;)

      Radera