torsdag 6 augusti 2015

Ett miniatyrprojekt i trädgården...

Detta ska bli ett litet miniatyrlandskap, lagom i storlek för små älvor eller tomtar.Mitt i det hela växer det en vinbärsbuske, som förmodligen med tiden kommer att ta över platsen. Men tills dess är det min lekplats. Gräset kommer från där jag grävt hål i gräsmattan, och lite har jag sått in för att täcka fläckarna. Jag har många idéer men har liksom inte kommit till skott med något av det ännu. Där växer tillfälligt en liten tall, två förkrymta granar, en rönn och en miniros.

Jag får se detta projekt som en övning i tålamod. Allt som växer tar tid. Och att klippa gräs med sax är definitivt karaktärsdanande. Plus lite vanebildande. Jag tänkte försöka blogga om det sker några framsteg på det här projektet, så kanske någon annan blir inspirerad att göra något liknande. Ibland orkar man inte med "riktigt" trädgårdsarbete och då är det skönt att ändå kunna pula lite i all stillhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar