onsdag 26 augusti 2015

Till trädgården har jag fått fatt en grånad och rostig skatt!

Då familjen Mustonens sjöboda i Jävre ska säljas (idag Torsdag tror jag) fick vi åka dit och tömma den ganska hastigt. Vi fick med oss en del skatter hem. Denna vackra stock har använts till att dra upp båtar med utanför bodan, men inte nu på många år. Jag tror det kallas för Spel, men rätta mig gärna. I vilket fall såg jag direkt att jag ville ha den som rabattkant. Den var aningen kort för växthuset men det gör inte så mycket. Vi fann ett par gamla fd. tryckimpregnerade reglar, grånade och vackra, som fick duga som sidor.
Som kant framtill har jag satt gamla rostiga rälshållare (heter väl inte så men) som barnen har plockat hem från "skräpstranden". Vi var en kort så maken var och letade reda på den sista. Nu kan vi köra gräsklipparen med ena sidans hjul på den rostiga kanten, mycket praktiskt. Detta blev då örternas nya plats. Jag har behandlat dem mycket styvmoderligt i år i övrigt, då jag flyttade dem från stenpartiet till en ganska näringstömd jord i en pallkrage av den minsta sorten.
Jag ska köpa en ny persilja till nästa år, så den iddes jag inte flytta. Och några fler örter lär det bli. Jag tänkte plantera några vitlökar här i dessutom, mellan örterna så dom inte behöver ta upp en massa plats då dom blir så fula när dom börjar vara klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar