söndag 15 november 2015

Vem är Serenity?

Hej!
Det är jag som är Serenity! Eller egentligen heter jag Lena Sandell. Jag har levt livet som man förväntas göra i Sverige. Skaffat en utbildning, jobb, make, barn, stor dyr villa. Jobbat hårdare, fler timmar, mer övertid, allt för att åstadkomma en högre och högre materiell standard.

En dag kunde jag inte ta mig ur sängen på morgonen. Jag var utbränd, hade inte gått i väggen utan rusat in i den i 190 km/h. Jag fick helt enkelt lov att börja om. Under nästan ett år var jag sjukskriven. Jag har fått gå i terapi, kurser i självkännedom, yoga med mera. Sakta har jag börjat hitta tillbaka till mig själv. Att jag bytte namn till Serenity var ett sätt för mig att ställa ner foten och bestämt säga: Jag går inte tillbaka till mitt gamla liv. Jag rakade av mig håret! Haha, mina kollegor spärrade upp ögonen lite när jag visade upp min nya frisyr. Jag kastade mina svarta, marinblå och beige enfärgade tråkiga kläder mot blommigt, randigt, rutigt och färgglatt.


Under en fantastisk semesterresa till Costa del Sol med maken (ni har sett bilderna) föddes en dröm hos oss båda. Drömmen om ett enklare, långsammare, mer jordnära liv. Drömmen om ett litet hus på spanska landsbygden. Den drömmen ville inte mattas av när vi kom hem, den bara växte. Nu är villan såld. Möblerna sålda. Bilarna sålda. Snart ska drömmen bli verklighet!

OCH NU BYTER VI SKRIBENT TILL ANNA:

Jag har sytt lite kläder till Serenity som synes. Ett par tights och en omkottkofta. Mössan kanske var lite over the top även för henne, men hey, jag tycker om den. Jag har lite svårt att få det att inte bli bulkigt kring armhålen då jag tyvärr gjorde hennes överarmar lätt fastsittande i bålen. Det behövs alltså lite större ärmhål och även då behövs mycket lock och pock för att få på henne kläderna. Det är en lätt knubbig dam detta men med kläder på blir hon ännu knubbigare. Nåja, det bjuder jag på.

Som synes är den lilla damen rakad på huvudet och äger alltså inte ett tjockt svart hårsvall annat än som peruk. Jag tänkte kanske låta henne få ha peruk ett tag, då jag känner att jag inte riktigt är nöjd med det enkla hår jag kan åstadkomma med de material jag har hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar