fredag 29 januari 2016

Linas Matkasse: Dag 4

Fänkålssalsiccia, papardelle och mozzarella mm... herreguuud så gott! Så gott så jag hann börja glufsa i mig ordentligt innan jag kom på att jag skulle fota. Ok i ärlighetens namn, jag tror alla sätt man serverar den här korven på blir gott. Jag kan inte komma ihåg att jag ätit så god korv någonsin! Gillar du/ni olika kryddade korvar så är denna ett måste!

Det här med portionsstorlek dock. Jag gjorde ca 2/3 av receptet som skulle vara till 6 personer. Pastan gjorde jag bara halva mängden. Vi var 4 stycken som åt, bara Anja som inte var hemma. Och det blev över två portioner minst. Kanske tre. Inte oss emot så att säga, men tur jag kikade igenom receptet innan och inte lagade alls. Så bonusen är nu då att vi har kvar tre stora korvar av denna smarriga, plus en massa grönt som imorgon får åka ner i en "restsallad".

Glutenfritt? Ja korven var gluten, laktos och sojafri, och mycket väl utmärkt på förpackningen. Papardellen var såklart inte glutenfri så vi fick koka extra till sonen. Inga större problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar