torsdag 28 januari 2016

Tutorial: Faucet / Kran

Detta är egentligen ingen regelrätt tutorial då jag inte har bilder steg för steg. Men som ni ser på första bilden har jag använt mig av en tandpetare och en bit metalltråd som bas. Jag har gjort hål i pärlan i mitten så jag kunde trä igenom metalltråden och så limmat så det sitter stabilt. Det blå på bilden är en bit plast från när man skalar av en kabel. Sedan är det helt enkelt pärlor i olika storlekar som jag limmat fast med snabblim. Som ni kan se på min tumme, det var ett riktigt smutsigt jobb. ;)

Sedan var det bara måla det hela. Metalltråden kan man klippa bort sedan om man väljer att limma fast Kranen, men den kan även fungera som hängare om man vill. Bortse gärna från den oslipade diskhon. ;)

This is not really a tutorial because I forgot to take pictures along the way. But as you can se on the first picture, I used a toothpick and a short piece of metal wire as a base. I made holes in the pearl in the middle to make it possible to pull the metal wire through, and fast-glued it so it was stable. The blue in the picture is the plastic from a peeled cable. The rest is just pearls of different sizes, glued together with fast glue.

When it dried I just painted it. The metal wire is easy to just cut off if you want to glue the faucet straight onto your sink, but it could also work as a hanger if you need one. The sink still needs some sanding, sorry!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar