fredag 10 februari 2017

Heter Krubba men är ju ett stall ändå!

Min dotter samlar på hästar från Schleich men har inte ens vågat drömma om ett stall till dem. Och med all rätt, de är ju helt enkelt i en prisklass för sig från det märket. Så jag tänkte jag skulle göra ett stall till henne i julklapp. På Kupan i Skellefteå hittade jag denna STORA julkrubba. Perfekt tänkte jag, och började slipa och grunda. Sedan kom jag på att jag skulle se hur hästarna skulle rymmas med inredning i stallet osv. Det var då jag insåg hur rackarns STORA de där hästarna är! Jag blev därmed lite less och lade undan projektet och köpte staketdelar i julklapp istället.


MEN, efter jul visade jag dottern det och hon var eld och lågor. Inte brydde hon sig något om att det var lite väl litet i skala och att inte så många hästar rymdes. Så vi gjorde klar det och resultatet blev kanon tyckte tösen. Ihop med det fina nya staketet så rymmer man ju faktiskt ALLA hästar. Ska se om jag kan få en bild senare med hästar och staket och grejjer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar