torsdag 24 mars 2022

Mandala virkade grytunderlägg


Nu har jag tagit upp virkning som hobby. Jag har virkat väldigt enkla saker tidigare i mitt liv och aldrig riktigt satt mig ner och läst på och lärt mig. Att det nu blivit av har med Covid att göra, jag var helt enkelt tvungen att sysselsätta mig lite när jag inte orkade annat än ligga och sitta litegranna. 

Bland det första jag dök på var dessa härliga grytunderlägg. Jag ville virka någonting som inte tar så vansinnigt lång tid och som jag kan ha användning för. De första tre grytunderläggen jag virkade  syns på den undre bilden har jag virkat (nästan) enligt mönster från Land  och det hittar du här: https://www.land.se/fixat/virka-basta-julklappen-grytunderlagg-i-mandalastil/ De är virkade i allehanda udda garner från loppis.

Det senaste grytunderlägget har jag virkat efter mönstret från: https://gicona.com/produkt/sommarunderlagg/
och de har jag virkat i garnet "Rainbow Cotton 8/4" från Hobbii. Jag tyckte när jag fick hem garnet att det var lite grovt och matt men till sådana här projekt verkar det passa mycket bra. Det blir stabilt liksom. Detta grytunderlägg kunde jag välja färger till lite bättre och jag valde att matcha min färgglada duk som jag nyligen fyndade på Pingstkyrkans second hand.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar