måndag 1 februari 2016

10 år av nytt liv!

Idag är det 10 år sedan jag gjorde min Gastric Bypass. Det är värt att fira! Grattis till mig! Mitt mål med den här operationen var att gå ner till 81 kilo, en siffra som JAG hade satt upp till mig själv. Där är jag nu, ganska precis. Jag vägde 130 kilo innan operationen. Men jag har varit ner på 60 innan jag vände tillbaka. När jag stod på 65 kände jag mig mycket nöjd och belåten. Så har jag fött två barn efter den här operationen, och efter det andra barnet var det inte lika lätt att gå ner i vikt igen. Så då började jag behöva kämpa igen. Jag ska INTE gå upp i vikt igen. Det blir en kamp, men det är en utmaning som jag har antagit. Men förstår ni att detta datum är riktigt, riktigt värt att fira??? Förstår ni hur lyckligt lottad jag är som har fått den här hjälpen, den här sista utvägen när min egen kapacitet inte räckte till, trots en miljon försök... GRATTIS TILL MIG!!!!!

4 kommentarer:

  1. Ja vilken resa du har gjort <3 Jag beundrar dig verkligen, men det vet du nog redan om. Massor med kramar till mosters Anna-luska <3 

    SvaraRadera
  2. Grattis Grattis, förstår dig precis. har själv gjort denna operation för snart 5,5 år sedan. Och man lovar sig att ditt upp vill man aldrig igen. Detta är ett verktyg som vi fått och vi kommer att få kämpa med våran vikt. Men visst är livet härligt. Grattis ännu en gång. <3 <3

    SvaraRadera