måndag 1 februari 2016

Tips: Förvaring för få frön

Ett pyttelitet tips från mig såhär i Chili-såddens tid. Det känns lite knäppt att lägga 2 frön i en stor fröpåse eller liknande, och det blir ju ofta över några få när man sår. Och slänga vill man ju inte, det KAN ju behövas om ett par-tre veckor när man ser vad som kommit upp eller inte. Till fler frön brukar jag bara göra små påsar av vanligt skrivarpapper. Men till de frön som det bara finns ett fåtal av har jag gjort så här:
Klippt små bitar av pappret och tejpat fast på ett större papper. Skrivit namnet på frösort, satt i de stackars få frön jag har och sedan tejpat igen. Sedan viker jag över pappret bara så har jag flera frön i samma förpackning. Här har jag även skrivit hur många jag har av varje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar