onsdag 3 februari 2016

Icas Familjekasse: Dag 1

Pasta med Paprikasås och Bresaola. Ja då kom den första måltiden som vi inte var så nöjda med. Eller jag och maken var inte så nöjda, barnen åt med god aptit. Men vi vuxna tyckte att det var absolut NOLL smak på pastan. Utöver det extremt enkla receptet satte jag i vitlök, sambal oelek och fond. Saltade rejält och ÄNDÅ smakade det ingenting. Defintitivt inte paprika. Däremot var det riktigt obehagligt med den mjöliga konsistensen från bönorna. Jo vi ÄLSKAR bönor i normala fall men detta passade INTE ihop. Dock får jag säga att tanken var god. Paprikacreme och Bresaola gifter sig mycket bra i smak. Men då måste man nog ha dubbla mängden paprikacreme misstänker jag.

Något positivt med Icas matkassar i jämförelse med Linas, ser vi direkt: Recepten finns tillgängliga på internet. För mig. För dig. För mig om ett år. Inga hemligheter här. Och jag kan gå in i förväg och titta två veckor innan på alla sorters kassar, och därmed bestämma vilken som passar bäst. Kanon! Här är länken till detta recept: http://www.ica.se/recept/pasta-med-paprikasas-och-bresaola-719948/

Angående gluten, och för den delen andra allergier, så har Icas recept en kanonbra ruta där allt står samlat. Så här står det på denna:

För alla

Läs noga ingrediensförteckningen på paprikacrèmen.
Gör glutenfri: använd glutenfri pasta.
Gör laktosfri: använd laktosfri mjölk.
Gör mjölkproteinfri: byt ut mjölk mot soja-, havre- eller risbaserad ersättningsprodukt.
Gör äggfri: använd pasta utan ägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar